پهبادهای آتش نشان جان ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند+تصاویر حساب مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد از یک تا ۳ میلیون تومان شارژ شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معلمان آزاد با چه شرایطی می‌توانند در مدارس غیردولتی درس بدهند؟ زنگ خطر افزایش آلزایمر و زوال عقل در ایران به صدا درآمد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری روی میز کمیسیون اجتماعی مجلس سیل ارتباط سبزوار با مرکز بخش "روداب" را قطع کرد (۲۱ اردیبهشت) جزییات کمتر شنیده شده پرونده یسنا از زبان خبرنگاری که گم شدن او را رسانه‌ای کرد نجات رانندگان نیسان و وانت از درون سیلاب توسط آتش نشانان (۲۱ اردیبهشت) ممنوعیت‌های دارویی سفر حج اعلام شد رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خواص گیاه انجبار | دارویی برای درمان مارگزیدگی

  • کد خبر: ۱۹۲۰۷۱
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
خواص گیاه انجبار | دارویی برای درمان مارگزیدگی
یک متخصص طب سنتی گفت: در قدیم از گیاه انجبار علیه اسهال خونی و طاعون استفاده می‌شد و از آن ترکیبی به عنوان پادزهر تهیه می‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، بهنام یوسفیان در گفت‌وگویی درباره گیاه انجبار از خانواده هفت‌بند اظهار کرد: زمان گلدهی گیاه انجبار خرداد تا شهریورماه و زمان برداشت سرشاخه‌های برگ‌دار آن نیز ماه‌های خرداد تا شهریور است.

وی افزود: گیاه انجبار گیاهی پایا با ریزومی ضخیم و مارپیچی است، برگ‌های پایینی آن سرنیزه‌ای است و در انتهای ساقه راست آن خوشه گل‌های صورتی می‌روید. این گیاه در علف‌زار‌های مرطوب، مراتع، گودال‌ها و در ارتفاعات مختلف می‌روید.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در قدیم از گیاه انجبار علیه اسهال خونی و طاعون استفاده می‌شد و از آن ترکیبی به عنوان پادزهر تهیه می‌کردند که برای مداوای مارگزیدگی مفید بود.

وی ادامه داد: ریزوم و بوته‌های جوان را به صورت ترجیحی در پاییز پس از گل دادن گیاه و در بعضی مواقع در بهار با دست بیرون می‌کشند، سپس پاک می‌کنند و پس از جدا کردن قسمت‌های سبز و ریشه‌های کوچک، آن را دو قسمت و در آفتاب یا خشک‌کن با حداکثر ۶۰ درجه سانتی‌گراد خشک می‌کنند، پس از خشک شدن نیز باید در محلی خشک و به دور از حشرات نگهداری شود.

یوسفیان گفت: این گیاه محتوی تانن‌ها گالیگ، نشاسته، کاتشین، اگزالات کلسیم و اسید سیلیسیک بوده و به صورت قوی قابض است و خونریزی‌های داخلی یا خارجی را بند می‌آورد، همچنین علیه ترشحات معده و روده‌ای و اسهال‌های سخت و حتی اسهال خونی استفاده می‌شود، نشاسته زیاد موجود در آن، تبدیل به لعاب می‌شود و اثرات مثبتی دارد.

وی با بیان اینکه گیاه انجبار از عناصر اصلی قرقره‌ها برای رفع تورم دهان و ورم لوزتین است و از آن علیه ورم مخاط و آماس‌ها استفاده می‌شود، اضافه کرد: از پودر این گیاه نیز می‌توان روزانه دو تا چهار گرم استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به موارد منع مصرف و احتیاط گیاه انجبار خاطرنشان کرد: مصرف این گیاه نباید بیش از سه هفته به صورت مداوم ادامه پیدا کند.

منبع: ایمنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->